איך מתמודדים עם משבר פיננסי?

המשבר הכלכלי שנוצר בעקבות הקורונה גרמו למשפחות רבות לאבד את עצמאותם הכלכלית. כיצד ניתן לצלוח את המשבר ולהמריא לחופש כלכלי?

מתוך ראיון ברשת 13 "המומלצים" – לראיון המלא לחצו כאן

 

מהו הרקע שהוביל אותך לעסוק בתחום?

"קודם כל, מבחינת הרקע המקצועי, יש לי תואר שני בכלכלה, וכן אני יועצת מס ויועצת עסקית. מעבר לכך, יש את הרקע הרגשי: אני מבינה שיש אנשים החיים בבורות פיננסית, שלא פעם לא מודעים לכמה כספים הם מוציאים שלא לצורך".

 

כיצד את מסייעת לאנשים להגשים את החלומות הפיננסיים שלהם?

"ראשית, אני מדייקת את החלומות. הרבה פעמים אנשים 'מפחדים לחלום', אומרים שהם לא יצליחו לחסוך כבר לעולם. מעבר לכך, יש אנשים שהתקשורת הזוגית שלהם פגומה, והם לא מגיעים לתכנון כללי. כשאני מגיעה אליהם, אני מדייקת את החלום הכלכלי שלהם: מה זה בדיוק 'רווחה כלכלית' עבורם. אחרי שהגענו לשפה של חלומות ויעדים, מתחילים להעריך את המצב המצוי, ורואים מה צריך כדי להגיע מהמצוי לרצוי".

 

ובמקרים מורכבים בהם אנשים נמצאים במשבר כלכלי או במינוס קבוע בבנק, איך את מסייעת להם לעבור ממינוס לפלוס?

"לפי הלמ"ס, כ-40% מתושבי מדינת ישראל במינוס ממוצע של 25,000. רק כדי לסבר את האוזן, ריבית ממוצעת על מינוס של 10,000 בחודש, מתרגמת ב-40 שנה ל-50,000 שקלים ריביות. צריך לחשוב איך אנחנו יוצאים מהמינוס הזה, ולהבין מתי קבלת החלטות רגשית כזאת או אחרת מטלטלת אותנו, וגורמת לנו לעשות טעויות".

 

יש מצבים בהם לא ניתן לעזור?

"אני מאמינה שתמיד אפשר לעזור. הרעיון הוא לא לשאול האם, אלא איך".

 

שתפי אותנו במקרה שבו בזכות הסיוע שלך, אדם עשה שינוי והצליח להתרומם.

"מדובר היה בזוג צעיר שהיו במינוס של 60,000 שקלים. ראינו שהם לקחו המון הלוואות מתגלגלות. תיכננו את כל ההלוואות כך שיירד ההחזר החודשי. אחרי ששידרגו את ההלוואות, הם התחילו להתנהל נכון. עכשיו, אחרי כמה חודשים בתהליך, הם מצליחים לשים כסף בצד ולדאוג להפחתת המינוס".

 

את מדברת על הרבה על הקשר בין כסף לרגש.

"פרופ' דניאל כהנמן, חתן פרס נובל לכלכלה, חקר הרבה הטיות אי-רציונליות. כשאנחנו מקבלים החלטות כלכליות מסוימות, אנחנו עושים אותן ממקום רגשי ולא רציונלי. עם הלקוחות שלי, אנחנו מנסים לברר מתי ההחלטות הכלכליות שלהן רציונליות או לא".

"חשוב לציין, זו לא איזו נוסחת קסם. יש פה שיטה מוכחת. במהלך עבודה עם מאות משפחות ואחוזי הצלחה מרשימים, עם המון איכפתיות ושליחות. שרית יצרה ארגז כלים פיננסי שלם, המאפשר להוביל כל אחד להגשים את מטרותיו הכלכליות בעזרת תכנון נכון וליווי אישי של שרית טל תוכלו להתקדם לחופש כלכלי המותאם לכם".

Call Now Button דילוג לתוכן