חיסכון = יתרון לכל ילד

נותנים לך מתנה, לא תיקח?

 מחלקים לך כ- 22 אלף ₪, לא תקרא ?

אם קיבלת מכתב מביטוח לאומי, המבשר על חיסכון לכל ילד, כנראה שאתה בקבוצת 'המקובלים' הכוללת כשלושה מליון ילדים.

כהרגלי- כותבת תוצאתי, ממנף, ופשוט.

 הבנת ? צא לדרך.

לא הבנת ? 050-8800530 ככה פשוט !


 מי זכאי ?

החל מינואר 2017, כל ילד שמשולמת בעבורו קצבת ילדים, יקבל 50 ₪ נוספים, סכום שיעודכן בהתאם לעליית המדד, מדי חודש עד גיל 18. הסכום הראשוני שיופקד יהיו רטרואקטיבי מחודש מאי 2015.


 היכן יופקד הכסף ?

בברירת המחדל, במידה ולא עדכנו אחרת עד יוני 2017, הסכום יופקד בקופת גמל להשקעה זהה לכולם, במידה והורי נער החל מגיל 15, לא יעבירו החלטתם, הסכום יועבר לחשבון העו"ש אליו מועברת קצבת הילדים החודשית. יחד עם זאת, קיימת בחירה ל- 21 גופים שזכו במכרז מול המדינה לנהל את כספי ילדינו,

מתוכם: 12 קופות גמל ו- 9 בנקים.


 הבנקים מציעים לפחות שלושה מסלולי השקעה:

– ריבית קבועה לא צמודה – במסלול זה הריבית השנתית לתקופת החיסכון נקבעת מראש ולא משתנה במהלך כל התקופה.

– ריבית משתנה בהתאם לפריים – במסלול זה הריבית השנתית נקבעת כמרווח מריבית הפריים (ריבית בנק ישראל 1.5%) ומשתנה בכל מועד שבו יחול שינוי בריבית הפריים.

– ריבית קבועה צמודה למדד – במסלול זה הריבית השנתית קבועה ומוצמדת לשינויים במדד המחירים לצרכן.


 איך מגיעים ל- 22 אלף ₪ ?

על-פי הנתונים שפרסם האוצר, הורים שיחסכו עבור ילדם בקופת גמל ולא ימשכו את הכסף עד גיל 21, יכול להגיע לסכום של כ- 23 אלף ₪, במידה ויחסכו בבנק, צפויים להגיע לכ- 14 אלף. בעוד שבקופות גמל התשואה משתנה בהתאם לרמת הסיכון בכל מסלול, בבנקים הריבית ידועה מראש בכל מסלול שייבחר. השקף הועתק מאתר האינטרנט הייעודי של "חיסכון לכל ילד" ניתן לראות לגבי רוב המסלולים בקופות הגמל את התשואה שהשיגה החברה ב-12 החודשים האחרונים במסלול עם מדיניות השקעה דומה לזו שבתוכנית חיסכון לכל ילד. בנוסף, ניתן לראות את הריביות שמציעים הבנקים לגבי כל מסלול ובהתאם לגיל הילד.


 בלי 'חרטות' !

שימו לב – ברגע שבחרתם בנק, לא ניתן לשנות את ההחלטה ולחסוך בקופת גמל, החוק זהה גם בכיוון ההפוך. בנוסף, לא ניתן להעביר את כספי החיסכון מבנק לבנק. יחד עם זאת, העברת הכספים בין מסלולים שונים בקופות גמל, ניתנים בכל עת. העברת מסלולים באותו בנק, ניתן, אך מוגבל ונפתח אחת ל- 5 שנים. דמי הניהול השונים, יבוצעו ע"י המדינה בלבד.

 בשעה טובה ! יש לך עוד בשורה טובה ?

בוודאי, הורה מוזמן להפקיד 50 ₪ נוספים מדי חודש לחיסכון עבור ילדו, באמצעות אתר האינטרנט של ביטוח לאומי,

ללא הוראת קבע או אמצעי נוסף, ביטוח לאומי פשוט 'יגרע' את הסכום מקצבת הילדים. ובכך כל הורה מכפיל את הכסף שישתחרר לילדו בגיל 18 (באישור ההורה), או בגיל 21 .

פעם שלישית גלידה – זה ברור שיש לך בשורה נהדרת נוספת..

לא לי, לביטוח לאומי: בגיל 18 יעביר ביטוח לאומי לחשבון החיסכון 500 שקל נוספים. ואם הכספים לא נמשכו עד גיל 21, יעביר ביטוח לאומי לחשבון החיסכון 500 שקלים נוספים. אך, שימו לב- בעת משיכת הכספים, הרווחים שנצברו (הרווחים בלבד), יחייבו במס על 25% והרווחים הריאליים בלבד.


חיסכון = יתרון לכל ילד. ממליצה בחום להכפיל את הכסף, לאפשר לילדים שלנו לצאת לחיים בנקודת זינוק טובה יותר! 

בהצלחה.

Call Now Button דילוג לתוכן