לבלות בחופש הגדול, בלי "לפשוט את הרגל"

"מדוע את לא מנחה את ההורים כיצד להתנהל בחופש הגדול?"

שאלה אותי הבוקר איילת, הלקוחה הכי נחושה שאני מכירה !

"אבל איילת," מחיתי, "את לא רואה? יש המון כתבות, המון קישורים, המון…"

"לא," אמרה איילת, "אני לא מתכוונת למשהו פרסומי, פופוליסטי, שלא מחובר למציאות. הייתי רוצה כתבה עם ערך מוסף, כזו שמדפיסים ותולים על המקרר, עם מירקורים במקומות החשובים !בעיקר כעת, בתקופת הקורונה המאתגרת, אני רוצה כתבה מהסוג שרק את יכולה לכתוב…"

ואני? נעניתי לאתגר, ונהניתי ממנו!!! עכשיו, מקווה שאתם תרוויחו!

10 כללי מפתח לחופש גדול בלי לפשוט את הרגל

  • בלו מחוץ לבית – הים בחינם! גם השמש והכנרת. יש חופים מוסדרים שבהם התשלום על הכניסה הוא רק חניה בכחול לבן! זוכרים את מגרש המשחקים שליד הבית? גם הוא בחינם, והגינה, והפארקים העירוניים.
  • עשו כושר – צאו בערב לריצה קלה, עם הילדים. טיולי אופניים משפחתיים, בשעות שהשמש לא קופחת, זה גם בריא, גם מפתח את השרירים וגם חוויה מגבשת! זכרו לקחת כובע, מים ומסכות בתיק.
  • ארגנו קייטנות הורים – כתבו על זה כל כך הרבה! אספו את החברים של הילדים, הכי טוב כמספר ימי העבודה בשבוע, או כמספר השבועות בחופש הגדול. בכל יום, או שבוע, ייזכו הילדים לכיף עם הורה אחר. איך מעסיקים אותם? משחק חפשו את המטמון, הקמת מחנה, תחרות צביעה, יצירות אומנות עם פסיפס או נגרות, פיקניק, ימי בישול ואפיה, מרתון כדורגל, "הישרדות", כיד הדמיון, ובמותאם לגיל. כך תוכלו לצמצם את ימי החופשה, והילדים? יחגגו!
  • נצלו פעילויות חינמיות – בקרו במרכזי מבקרים, לרוב הם לא דורשים תשלום. חפשו מידע על הצגות ופעילויות חינמיות בקניונים ובערים, ‘לילה לבן’, ‘מופע שקיעה’, פסטיבלים וטיולי טבע מאורגנים. עקבו אחרי הפרסומים השונים, גם כעת, בתקופת הקורונה.
  • עודדו ילדים לעבוד – זאת דרך נהדרת להגדיל את דמי הכיס, שהיתרונות שלה הם – הרבה יותר מפלוס! החל מצבירת ניסיון וחוויות וכלה בתחושת אחריות ומשמעות עמוקה. רעיונות לעבודה בחופש: שמרטפות, טיפול בחיות מחמד, רחיצת רכב, דוכני רחוב למיצים, שוק ‘קח-תן’ בשכונה, קייטנה לקטנטנים, וגם דברים שצריך להשלים בבית: סידורי ארונות, תיוקים, גיהוצים, סיוד קירות ועוד.
  • אירוח "עזר" במשרד – הורים, סבים, דודים, אחים גדולים, כל מי שיכול, ורוצה, ייתרם מכך שייקח ילד (רצוי אחד בכל פעם) לביקור של יום שלם בעבודה. המלצה אישית ידידותית? תכננו עם הילד פינוק לעובדי המשרד (כי הרי, אתם אמורים להמשיך לעבוד שם גם אחרי האירוח… נכון?): חלקו כיבוד, הכינו מראש סימניות או פרחים במתנה (מה שסוגר עוד יום אחד לפני), הכינו ברכות, כיד הדמיון הטובה. גם בבית אפשר לתת לילדים משימות מעולם העובדה. שתפו אותם. אחד הזיכרונות הכי מתוקים שלי מהילדות הוא זיכרון חופשת הקיץ בעבודתו של אבי.
  • פתחו מפעלי Airbnb משפחתיים – התארגנו במשפחה או עם חברים, לשלוח ולקבל ילדים לאירוח של כמה ימים עם לינה משותפת, לילות לבנים, ארוחות שחיתות ובינג'ים של סדרות. בבוקר הם ישנו עד מאוחר, יתנו לכם לעבוד, ויקומו עם חיוך! אחר כך תצטרכו "לשחזר" את הבית… אבל הי, מה זה קצת שחזור, לעומת כמה ימים של כיף עילאי?
  • קחו יוזמות ריענון ו/או פינוי ו/או סידור מחדש – עודדו את הילדים לתכנן את החדר שלהם מחדש, לפנות דברים שלא צריך – בגדים, משחקים, רהיטים. אם הם בגיל המתאים, אפשר לחפש יחד מקום לתרום, לנסות למכור ולהקדיש את ההכנסות למטרה כלשהי. פנו מקום בזיכרון של הטלפון והמחשב על ידי דילול עשרות אלפי התמונות והסרטונים, ערכו אלבומי תמונות או סדרו את התמונות בספריות לפי קטגוריה.
  • פרוייקטים של העשרכיף – עודדו את הילדים לחקור נושא שמעניין אותם, בסרטונים, באינטרנט, באמצעות משחקים, כמו משחק קלפי זיכרון 'עשה זאת בעצמך' עם קלפי דגלים, מדינות, עוגות, ערי בירה, כוכבים, סרטים, שירים, מטוסים, מכוניות, או כל נושא מעורר דמיון וסקרנות.
  • מרתון סרטים ו/או סדרות – פופ קורן ולימונדה. ליום כזה, אל תשכחו להזמין גם אותי !

לכל הפעילויות: הילדים שלנו צועדים על קיבתם. כריכים מעוררי תיאבון, ירקות חתוכים, פלטת פירות העונה, צ’יפס בתנור, ימי פיצה או פלאפל שהילדים ממלאים לבד, במיטב הגיוון והאטרקטיביות, במקום להוציא הרבה כספים מיותרים על מסעדות בינוניות.

שימו לב, תכנון חודשי – הלכה למעשה :

ציירו טבלה המורכבת משבעה טורים (ימי השבוע) וארבע שורות (לשבועות בחודש). חלקו כל משבצת ל- 2 חלקים: בוקר/צהריים – אחה”צ/ערב. בחלק אחד בלבד מאורגנת פעילות, בחלק השני שהילדים יתאמנו על הגיית צמד המילים ‘מצ'עמם לי’. ב – 70% מהימים, תכננו פעילות חינמית, ב – 30% הנותרים קנו פעילות בתשלום. כמו במשרד – עבדו לפי תקציב. קיבעו מראש את הסכום המדויק שאתם מתכננים להשקיע, ובנו תכנית עם הילדים, ותשיגו גם שיעור במודעות פיננסית.

כך קיבלתם חופש גדול מהנה, בלי לפשוט רגל!

רוצים עוד שפע רעיונותכתבו לי: sarit@talplus.co.il  

Call Now Button דילוג לתוכן