לצאת ממינוס בחמישה צעדים (והפעם לאלתר)

שוב באוברדרפט? רוצים לצאת מהמינוס?

בדקו מה הסכום שאתם מרוויחים בחודש, כעת בדקו מהם ההוצאות, תאזנו ביניהם, תחליטו אילו הוצאות אתם מצמצמים באופן זמני, בכדי לצאת ממינוס, וזהו ! יש יותר פשוט מזה ?

אז איך 41% מהמשפחות במינוס ? וכ- 70% מהם במינוס כרוני ? (מתוך סקר של כלכליסט 2016)


חמשת הצעדים הקריטיים לצאת מהמינוס, תפעלו שלב אחר שלב ובטוח שתעברו למסלול של הרבה יותר מפלוס.

  • התלבטויות וקשיים כלכליים, אינם קשורים לכסף, אלא רק להתנהגות: קבלו החלטה שאתם נחושים לסגור את האוברדרפט, ורשמו אלו שינויים אתם מוכנים לאמץ לאורח החיים, איזו התנהגות כלכלית/צרכנית אתם מוכנים לשנות בשביל לצאת ממינוס , וכמה זמן אתם מוכנים להקדיש לכך בחודש. ( גם שעתיים בחודש יחסכו הרבה כסף ויוציאו אתכם ממינוס ). השוו את הרשימות עם בן/ת הזוג, אחדו את ההסכמות ביניכם, וציינו את ההבדלים ביניכם. צעד זה הכרחי לביצוע שינוי, אל תדלגו עליו.
  • איזון בין ההכנסות וההוצאות – השלב המעשי: מהי ההכנסה שלכם ? חשבו ממוצע של ההכנסה החודשית, רצוי לחשב את ההכנסות של 12 החודשים האחרונים, אך במידה וקיימת עקביות בהכנסות, גם ארבעת החודשים האחרונים מספיקים. מומלץ לא לקחת בחשבון בונוסים, דמי הבראה וכו'. כעת, מהם ההוצאות שלכם ? מלאו טבלה מסודרת של ההוצאות החודשיות, כן, גם שלושה חודשים מספיקים, עפ"י קטגוריות: דיור, הלוואות וכרטיסי אשראי, חינוך, ועוד, חשבו כל סעיף וכך תדעו מהי ההוצאה החודשית בכל קטגוריה. לפירוט המלא של בניית הטבלה, כתבו אלי 22sarital@gmail.com
  • עוד מאמץ קטן: התחלתם, השקעתם זמן, חשיבה ושיחה משותפת עם בן/ת הזוג, שאפו ענק, כעת השלב החשוב ביותר, הידוק החגורה ליציאה מהמינוס, חישבו אילו הוצאות אתם יכולים לצמצם, לדוגמא: בילויים 10%, תקשורת 5%, מזון 200 ₪ . אילו הוצאות ניתן לוותר, לדוגמא: ויתור על חופשה מסוימת, הכנת סנדויצ'ים בבית במקום ארוחת צהריים בחוץ, וכו'. זכרו שכל שקל משמעותי. על מנת להאיץ את התהליך, זה הזמן להכניס לחשבון הבנק, כל תוספת כספית, בונוסים, הבראה, מתנה כספית לחג, ועוד. צעד זה אינו הכרחי, אך הוא מאיץ משמעותי את היציאה ממינוס לפלוס.
  • האם קיימות הלוואות ? בדקו אותם: פרסומות של חברות אשראי ובנקים, מציגות הלוואות מפתות במיוחד, הקושי: צריך להחזיר אותן, לעיתים בתקופה קצרה מידי, לעיתים בגובה ריבית גבוהה. בדקו את ההחזרים החודשיים והאם מקשה עלינו בהתנהלות החודשית. זה הזמן להקל על עצמכם, בדקו מחזור ואיחוד הלוואות, מול ריבית על המינוס וקרדיט בכרטיסי אשראי. פריסת הלוואות לתקופה ארוכה יותר והחזר חודשי נמוך יותר, יסייעו משמעותית ליציאה ממינוס מהר יותר ! ההלוואות הראשונות לפריסה הן ההלוואות עם ההחזר החודשי הגדול ביותר ביחס ליתרת ההלוואה. טיפ: שיעורי הריבית השנתית על מינוס בבנקים נעים בין 10%-17%, במקרים מסוימים, ניתן להשיג אף פחות. על תהססו להשוות בין נתוני הבנקים השונים, ע"מ לקבל הצעה אטרקטיבית יותר.
  • מעורבות והתמדה: לכל שינוי סיכוי מעולה להצליח כאשר מתמידים לפחות במשך 90 יום, מעורבות בני המשפחה תסייע להתמיד ותלווה אתכם בשיתוף ובתמיכה הדדית. תעודדו פעילויות שיחסכו כסף בהתאם לגילאים: הצעת רעיונות לבילויים חינמיים, מסיבות משפחתיות בצורה עצמאית, בישול ואפייה משותפים, או משחקים תחרותיים לחיסכון משפחתי. מעורבות משפחתית תסייע להתמדה ולהצלחה בתהליך היציאה ממינוס. התמדה הינה הזדמנות נהדרת למערבות של כל בני המשפחה, כל חודש שיחלוף, התהליך יהיה פשוט וזורם יותר.

החסכונות והנכסים שלנו, קריטיים לביטחון כלכלי. לכן, קבעו יעד כלכלי או פרויקט שיבטיח ביטחון משמעותי ארוך טווח ולא יקשה על אורח החיים השוטף, לצאת מהמינוס בהחלט התחלה משמעותית.

יעד כלכלי וחמשת הצעדים בפוסט זה, יאפשרו לצאת ממינוס ל'הרבה יותר מפלוס' !

יש לכם הצעות נוספות ? סיפורי מקרה ? התלבטויות ? נשמח אם תשתפו אותנו בהן !

Call Now Button דילוג לתוכן