מור מקימה עסק! (טרילוגיה- פרק א')

מור מקימה עסק ! (טרילוגיה- פרק א')

מור בגילאי ה- 30, הכריזה כבר בכניסה למשרדי, זהו, סיימתי להיות שכירה, אני מגשימה חלום, מקימה עסק! וכעת.. מה עושים?

מור החליטה להקים עסק בניהול גני ילדים, כגננת שכירה, החליטה להקים רשת ייחודית לגני ילדים, הרעיון המקצועי שלה חדשני ומוביל, אך כמו מור, גם לעסקים בתחומי ביגוד, קוסמטיקה, מעצבות פנים, עורכות דין ויועצות, רעיונות חדשניים ותשוקה למקצוע, יחד עם זאת, הצעדים הראשוניים כעצמאי/ת, הם מאתגרים.

כשעושים אותו נכון, עם המידע הנכון, התהליך מהנה חוויתי ופועל לרווחיות כבר בצעדים הראשוניים.

עוסק פטור? עוסק מורשה? חברה בע"מ?

"איזו מסגרת תתאים לי?" שאלה מור ,ומה ההבדלים בכלל?"

עוסק פטור הוא המעמד המשפטי הנוח ביותר לאלו הבוחרים להתחיל בקטן. הוא פוטר את בעלי העסק מהצורך בדיווח חודשי או בגבייה ותשלום של מע"מ, אינו מנפיק חשבוניות, אלא רק קבלות, כך שלמעשה אתם מדווחים אך ורק על הכנסות בפועל. כמעט ואינו מצריך עבודה חשבונאית.

עוסק פטור מרוויח עד כ-100 אלף ש"ח בשנה לעומת עוסק מורשה שמרוויח יותר.

עוסק מורשה אינו מוגבל בסך הכנסותיו בשנה, גובה מע"מ אך גם זכאי להתקזז על המע"מ (נתון משמעותי לכל עסק המנהל מלאי לדוגמא), מעביר דיווח חודשי או דו-חודשי, בהתאם לנפח הפעילות, מפיק חשבוניות מס וקבלות.

חברה בע"מ התוספת הקטנה "בערבון מוגבל", מצביעה על כך שבעלי החברה, השותפות או התאגיד אינם אחראיים במישרין להתחייבויותיו. בניגוד לעוסק פטור או מורשה, בעת קשיים ומפולת החברה, הנושים אינם יכולים לסכן את הנכסים שלכם ושל בני משפחתכם הקרובים. באמצעות פעילות עסקית כחברה בע"מ, אתם מגנים על עצמכם מפני קטסטרופה.

חברה בע"מ מצריכה ניהול חשבונות כפול, ועלויות נוספות שיש לקחת אותן בחשבון.

קיימת רשימה של עסקים שהחוק מחייב לפתוח כחברה בע"מ, וכעוסק מורשה, כבר בראשית הדרך.

השותפים שלנו-

נעים להכיר- בהקמת עסק, זכינו לארבעה שותפים עיקריים:

התחנה הראשונה היא משרדי מע"מ, לרוב, המלצתי הכלכלית לעסקים, לא לחשב את המע"מ כחלק מהכנסות העסק, לשיטתי, מע"מ אינו כסף של בעלי העסקים, אלא של המדינה, הבדינה מעניקה הלוואה בסכום המע"מ, לחודשיים בלבד, ולכן בתוכניות שלנו אנו תמיד מתמודדים עם המע"מ שלא יקשה עלינו. עוסק פטור, כאמור, פטור מהמע"מ.

המדריך הבא מרכז את כל הדברים החשובים בגזרת המע"מ

מור, יש עסקה ראשונה בדרך? התחלת לקבל כסף? פתחת כעת תיק מע"מ? התחנה השנייה היא מס הכנסה.

דיווח חודשי ? דו-חודשי , על מה מתבסס תשלום מקדמות? אילו מסמכים להצטייד?

מדריך מפורט המסביר את העקרונות הבסיסיים- כל בעל עסק חייב להכיר!

"רגע", שאלה מור, "אולי רואה חשבון יעשה את כל זה?"

עוסק פטור ועוסק מורשה אינו חייב להעסיק רואה חשבון, אך בהחלט רואה חשבון /יועץ מס מצוין, יכול לעשות את ההבדל בין עסק בינוני למצליח.

שותף נוסף הוא חברנו 'המוסד לביטוח הלאומי' אנו רוצים להיות מבוטחים כעצמאיים, לכן, עם תחילת העבודה, יש לפתוח תיק עצמאי בביטוח הלאומי, מומלץ להצהיר הערכה נכונה, ככל הניתן, של ההכנסה, ע"מ שנהיה מבוטחים בהתאם להכנסות עליהן הצהרנו.

למידע נוסף וסכום דמי הביטוח בלינק המצורף.

מור, אנחנו מתחילות לעבוד?

"רגע, שרית" הבטחת ארבעה שותפים.

השותף הרביעי חשבון הבנק, ברוב המקרים, מומלץ להקים חשבון בנק נוסף (מומלץ שלא לקרא לו 'עסקי'), ההכנסות, בחשבון זה, הן הכנסות מלקוחות, וההוצאות, הן ההוצאות הקשורות ישירות לעסק: שלטונות מס, שיווק, פרסום ועוד.

"ומה עם יועץ עסקי, מלווה עסקי, אני צריכה? "

ראשית כאחת שמלווה מאות עסקים, בתהליכי ייעוץ ותכנון עסקי, אני יודעת שלא כל עסק צריך יועץ עסקי, כמובן שאעניק, לכל אחד טיפים במהלך הדרך, ממליצה להתייעץ ולשקול להיעזר ביועץ כלכלי עסקי, במידה ומתרחש אחת מההיגדים הבאים:

  1. בניית יסודות כלכליים יציבים כחלק מתהליך עסק חדש.
  2. שלב גדילה/התרחבות רצויה/צפויה בעסק, ע"מ לשפר את הביצועיים העסקיים.
  3. כאשר מרגישים ש "משהו תקוע" משהו לא עובד, וחוות דעת חיצונית מקצועית מנוסה, מאירה ו"מנפצת את תקרת הזכוכית".

"שרית, אני ממש מפחדת" הביטה מור במבט חושש.

"אולי כדאי שאמשיך לעבוד כשכירה, ואפנה חלק מהזמן להיות עצמאית? כמה הון עצמי אני צריכה ? את חושבת שצריך לקחת הלוואה? את כותבת איתי מודל עסקי? ואם אני לא אצליח..? (וכאן, קולה נסדק.

ביננו? אם מור ובעלי העסקים הנוספים, לא היו חוששים, הייתי מודאגת, הקמת עסק, ושזירתו בכלכלת המשפחה הקיימת, היא אומנות, ועשויה להיות כל כך מתגמלת.

לא לכולם מתאים להיות בעלי עסק, לפני שיוצאים לדרך, נכון לחשוב בכובד ראש, הסובבים אותנו יתמכו, ולעיתים פחות, הם יגוננו עלינו ויביעו דעה מעולמם שלהם, על כך המשכתי את השיחה עם מור, ובכתבה הבאה אשתף אתכם:

כיצד הולכים על בטוח בהקמת העסק?

דרכים למדידת רווחיות ושיפור מתמיד.

מדוע "מודל עסקי" הוא הלב של העסק וכיצד מפתחים אותו?

Call Now Button דילוג לתוכן