עצמאות כלכלית בדור ההמשך

החכה והדגים עצמאות כלכלית בדור הבא

חנה ואיציק קבעו איתי פגישה דחופה, זוג יפה נכנס למשרדי, היא לבושה בקפידה, הוא נראה מוטרד, בגילאי ה- 60 לחייהם.

לאחר שיחת נימוסין קצרה, תיארו הכנסה יפה,שליטה בהוצאות, שאיפות כלכליות ברורות, ותכנון מציאותי.


 * "אז מה הבעיה ?"

הבת הגדולה שלנו, לא גומרת את החודש !

"הבת שלנו, מורן, בת 32, נשואה באושר ואם ל- 3 ילדים, הגנים, הצהרונים, מעט החוגים שהיא מאפשרת לילדים, המשכנתא, הארנונה, לא מאפשרים לה לגמור את החודש.

מורן ורומן בעלה, עובדים סביב השעון, ואנחנו נאלצים לעזור, קצת במזון, מממנים מעט בגדים, ולפעמים נותנים להם קצת כסף, חשבנו שבגילאים האלו סיימנו עם הסיוע לילדים, וכעת נשפר את איכות החיים, נבלה יותר, נשקיע בעצמנו.. ובמקום כל זאת, יש לנו עוד 2 ילדים בוגרים ומוצאים את עצמנו עוזרים לבתנו הבכורה לגמור את החודש."


 חשבתם לתת להם את החכה ולא את הדגים ??

ואני אסביר:

לכולנו נטייה טבעית לעזור לילדים, לתת סכומים פה ושם, לתמוך ולממן חלק מהוצאה מסוימת, בדרך זו, הפער נותר כשהיה: ההתנהלות אינה מאוזנת, ובני הזוג צובר חובות ומשיכות ייתר נוספות. בדרך זו, אנו נותנים לילדינו את הדגים, כשמסיימים לאכול את הדגים, הם נותרים רעבים.

סיוע בליווי מקצועי, כזה שיאפשר לילדנו לנהל את ההתנהלות החודשית באיכות וביעילות, תאפשר לבני הזוג להצליח לבד, תוך שינויים התנהגותיים מבוקרים ומוצלחים. בדרך זו אנו נותנים לילדינו את החכה, ומלמדים אותם כיצד לדוג דגים, ולהתקדם בחיים.


לבקשתם של ההורים ולאחר שהחליטו "לתת את החכה, ולהפסיק לתת דגים", נפגשתי עם מורן ורומן, ו.. מה היה לנו שם ?

  •  כ- 80% מהזוגות, נוטלים משכנתא שההחזר החודשי מתאים להוצאותיהם כזוג ללא ילדים, או עם ילד אחד, וכשהמשפחה מתרחבת, ההוצאות הולכות וגדלות, ונטל המשכנתא גדל משמעותית. כלל אצבע אומר שהמשכנתא והחובות אמורות להוות עד 30% מההכנסה החודשית של בני הזוג. אך חשוב יותר: המשכנתא אמורה להתלוות להתנהלות החודשית המשפחתית, ולא להקשות עליה, הואיל ומדובר בטווח ארוך, בה צפוי הרחבת משפחה, שינויים תעסוקתיים, לעיתים פיטורין, צמצום משרה והוצאות בלתי צפויות, והכנסות שאינן עולות באותו יחס.
  • מרכיב החיסכון חיוני וחשוב מאוד למשפחות הצעירות: "שקל לבן ליום שחור" יחד-עם-זאת רוב המשפחות חוסכות בקפידה באפיקים שאינם מניבים אחוזי תשואה איכותיים, ובכך משלמים על ריבית חובה סכומים גבוהים יותר, מהתשואה המתקבלת בתוכנית חיסכון. חשוב מאוד לבחור אפיק סולידי, ולא פחות חשוב, גורם לכסף שלנו לעבוד ב א מ ת !
  •  "כל ההוצאות קריטיות, לכן אנחנו זורמים" מחקרים מוכיחים שבניהול ההון העצמי אנחנו "זורמים" בניגוד לתחומים אחרים (קריירה, זוגיות), שבהם אנחנו מתכננים ומובילים. בדקו את ההוצאות החודשיות, תכננו אותם, דעו כיצד להתמודד עם הוצאות בלתי צפויות מראש, במידה ואתם מתרשמים ש"אי אפשר" היוועצו עם איש מקצוע.

"יש לך דוגמא ? אנחנו מרגישים תקועים, כבר לא יודעים היכן ניתן להתייעל"

תקשורת – האם אתם צריכים את הקו הקבוע(של בזק או הוט)? אם אתם לא משתמשים, אז אתם לא צריכים בטלו וחסכו.

 טלפונים סלולרים – מתי בדקתם לאחרונה את חברת הסלולרי המתחרה, תתפלאו כמה נמוך אפשר להגיע.

אל תקנו מכשירים שהם המילה האחרונה באלפי שקלים, בעוד שנה הם יהיו שווים רק מאות שקלים.

בדקו מתחרים לחברות התקשורת שלרוב מוכרות לכם מכשירים במחיר יקר וכשמציעים לכם לפרוס את התשלום ל 24 תשלומים, חשבו על הסכום הכולל שאתם משלמים. כבלים ואינטרנט – האם אתם באמת צריכים כבלים? האם בדקתם אפשרויות לצפות בחינם בתכניות באינטרנט?

כך תחסכו 200-350 ₪ לחודש . חבילות הטריפל אכן נשמעות טוב, אך הן מתאימות לתקופה שבה עלויות הטלפון והאינטרנט ההיו אחרות.

האם אתם חייבים את הממיר המקליט החכם שהוא המילה האחרונה ? מה לעשות- להוזיל ומיד. בדקו הצעה מתחרה, וותרו על ממירים, מקליטים ואו חבילות משולשות או פשוט עברו לאינטרנט. – "הכספים המתקבלים מקרן ההשתלמות יסגרו כבר את המינוס"

כספים המתקבלים במהלך החיים נועדו לעושר שלכם, לשיפור איכות החיים ולהגשמת היעדים והחלומות. סגירת המינוס תבוצע ע"י התנהלות מקצועית, איכותית ואחראית בהווה, אל תנגסו מהכספים המתקבלים ואל תוותרו על החלומות.

לאט, לאט, בצעדים קטנים, מורן ורומן החלו להאמין בעצמם וביכולות שלהם, בני הזוג בנו בהדרגה את תחושת הביטחון.

סוף סוף החיים שלהם החלו לזוז…

מוזמנים להמשיך לקרוא על כלכלת המשפחה

Call Now Button דילוג לתוכן