רווחה כלכלית למשפחה שלכם

היכונו.. ממריאים !

קבלו סיפור קצר על רווחה כלכלית במשפחה:

יפית מנהלת לשכה, עובדת כשכירה במשרד יוקרתי בת"א, ניצלה במהלך אוגוסט את רוב ימי החופשה שצברה בכל השנה, הכנסתה מתוכננת להיות נמוכה אף יותר, יפית חיונית, נמרצת עם המון ברק בעיניים, עומס רב בעבודה, משימות רבות, בנוסף היא הכי אמא בעולם, חינוך לגביה נמצא בראש סדרי העדיפויות.

קובי מנהל בארגון בריאות, עבורו העבודה היא שליחות, נאלץ לוותר על שעות נוספות במהלך אוגוסט, להכפיל את הוצאות הבילוי עם הילדים, ונושם לרווחה שכעת חזרה השגרה המבורכת.

לזוג תאומות בנות 3 מיה ושקד, עדיין בגן פרטי. ואיתי אוטוטו בן 7 בכיתה ב'.

כמה כסף יש לנו ? יפית וקובי מרוויחים כ- 16,000 ש"ח נטו בחודש, גומרים אך בקושי את החודש, כשחיוב המשכנתא מגיע, כשהוצאות הגן משולמות, הם מרגישים חנוקים. מתחזקים מינוס שלפעמים הולך וגדל, לפעמים מרגיעים אותו עם הלוואה, אבל הם לא רגועים !

יפית וקובי רוצים לחיות עם רווחה כלכלית ולאפשר לעצמם לבלות עם הילדים את חופשי הקיץ, ללא מינוס נוסף בחשבון הבנק לקראת ספט' וחגי תשרי.. שואפים לפחות פעם בשנה חו"ל, השקעה בזוגיות ובתחביבים

(יפית לא ביקרה בחדר כושר כמעט שנה, מאמן הכושר העלה את התעריף וזו הפעם האחרונה שהרגישה חטובה).

יפית וקובי נכנסו למשרדי, ומתכוונים להישאר שם, עד שאלווה אותם ביציאה מהמצב אליו הם נקלעו, ואסייע להם להגשים את מטרותיהם (ואני מתכננת להגשים אף יותר..)

אנחנו רוצים להיערך כלכלית נכון ולצאת מהמינוס. לישון בשקט ולהתחיל את חודש החגים בפלוס. המינוס בבנק מלחיץ אותנו, פוחדים מהשיחה עם הפקידה בבנק, ואנחנו עובדים כל כך קשה !


רווחה כלכלית – מה עשינו ?

שלחתי אותם לבדוק עלויות ושיבצנו את העלויות במפת הדרכים שלנו, ממש כמו 'ארגז כלים', לצד היעדים האחרים:

  • שיבצנו תכנון של טיול לחו"ל
  • סכום קבוע לבילויים
  • קייטנות ביולי אוגוסט (בואו נתכונן לשנת 2019). ואפילו לחסכון מכובד.
  • הם יצאו עם משימות לתכנון תקציב 'חזרה לשגרה' , ואני, ידעתי שיצליחו, אפילו יותר ממה שהם מדמיינים.

אחד הסעיפים הגדולים ביותר בהוצאות יולי אוגוסט, אפילו יותר מהמשכנתא, היה סעיף המזומן, שעמד על 4,500 שקל לחודש. בקרב רוב המשפחות שאני מלווה, מדובר בסעיף שאליו מתנקזות כל ההוצאות הלא מוגדרות שהן בחזקת "צריך", בעיקר, כאשר אין מטרות משותפות וברורות, סעיף זה כולל המון הוצאות קטנות וגדולות, שאינן מתועדפות או מוגדרות מראש בתקציב. בניהול תקציב נכון, סעיף זה נמחק לחלוטין, כי כל שקל ממנו מוקצה לטובת מטרה תקציבית מוגדרת כלשהי. ביטול סעיף זה וחלוקתו אל סעיפי התקציב השונים, אפשרה לצמצם את הגרעון החודשי של בני הזוג, וצמצום נוסף בהוצאות התקשורת והחשמל, אפשר להם להתחיל לחסוך.

תהליך הגדרת תקציב הוא תהליך מאתגר, יחד עם זאת, המטרה הייתה ברורה ויפית וקובי מיהרו להגדיר את התקציב הסופי לפיו יעבדו. יפית וקובי בנחישות ראויה לציון, יצאו מאזור הנוחות והפשילו שרוולים, בנוסף לעבודה לפי תקציב המותאם למשפחתם, קובי הגדיל משמעותית את השעות הנוספות, וזכה להערכה רבה ולתוספת סבירה בשכר, יפית הכשירה את עצמה בנישה נוספת בתפקידה, ובכך העשירה את הכנסתה וצעדה צעד נוסף בדרך לרווחה כלכלית .

חזרה לשיגרה, הילדים חזרו למסגרות, המשפחה התייעלה בכ- 4,400 ₪ (צמצום הוצאות והגדלת הכנסה), ביוני 2017 יטוסו לחופשה משפחתית על חשבון התייעלות זאת, ועד יולי אוגוסט הם יהיו מוכנים משמעותית. יפית וקובי הם שמות בדויים,

אך בכולנו יש יפית וקובי , הם דומים לעשרות זוגות שכבר חוששים לחלום, ולא יודעים כיצד לשבץ את יעדיהם בתחשיבים כלכליים, לטווח קצר וארוך.

Call Now Button דילוג לתוכן