חשבון בנק משותף או חשבונות נפרדים?

כל זוג שואל את עצמו את השאלה הזאת בשלב כזה או אחר :  מה עדיף ? חשבון בנק משותף או חשבונות נפרדים.

 מחקרים מראים כי: 65% מהזוגות בישראל מנהלים חשבון בנק משותף, 22% מנהלים חשבונות נפרדים ול 13% יש שניים, או יותר, חשבונות משותפים. 

מה עדיף ? רוב הזוגות המגיעים אליי שואלים אותי בשלב זה או אחר בתהליך, האם לנהל חשבון בנק משותף או חשבונות נפרדים .

התשובה היא: תלוי. ולהלן ההסבר.

זוגות בתחילת דרכם המשותפת

מומלץ לפתוח חשבון משותף שלא מאפשר משיכת יתר, להסכים מהי ההכנסה שעל כל בן זוג להפקיד בחשבון, תחליטו במשותף עבור אלו הוצאות מיועד החשבון, ומדי חודש, לפחות, בדקו שהחשבון מתנהל לשביעות רצונכם, והאם אתם בשלים להרחיב את השיתוף. התחילו בצעדים קטנים, הואיל ומדובר בצעד משמעותי בחייכם המשותפים.

יתרונות בניהול חשבון בנק משותף :

חשבון משותף יביא לחיסכון של מאות שקלים בשנה, נהנים מחסכונות בעמלות (עמלת מינימום לניהול חשבון, דמי הקצאת אשראי, ועוד ).

המשכורות המשותפות של שני בני הזוג, מציגות הכנסות גבוהות יותר ומאפשרות לקבל הטבות אטרקטיביות יותר.

תנאי האשראי הצפויים, טובים יותר, הלוואות זולות יותר והגדלת מסגרת האשראי, ניהול חשבון בנק משותף, תורם לשקיפות ואימון הדדי המקדם תקשורת כלכלית זוגית.

יתרונות בניהול חשבונות בנק נפרדים :

ניהול חשבונות בנק נפרדים, מאפשר לשמור על הפרדה של תזרים המזומנים הפיננסי, ומאפשר שליטה הדוקה יותר של כל אחד מבני הזוג, על הכנסותיו והוצאותיו.

כאשר אחד (או יותר) מבני הזוג עצמאי, חשוב לנהל חשבון בנק נוסף, שהוא החשבון העסקי, אליו יוזרמו הפעילות העסקית, העברת 'משכורת' חודשית קבועה, לחשבון המשפחתי, צעד אשר יתרום לניהול פיננסי נכון ולפעילות בתבונה.

כאשר יש שוני מהותי בתפיסת העולם ובגישה לכסף של בני הזוג, לדוג' אחד מבני הזוג רגיל לחיות במינוס גדול בחשבון הבנק, ולא חושש להגדיל את התחייבויותיו, רצוי, שכל אחד מבני הזוג יחזיק חשבון נפרד, וישקלו בהמשך, עם הגיעם להסכמות, לאחד את החשבונות.

זוגיות פרק ב'

 בפרק ב' כל אחד סוחב איתו נכסים והתחייבויות מפרק א', חשוב להקפיד על תיאום ציפיות תוך בקרה שוטפת ווידוא שהרגלי ההוצאות דומים. לכן, המודל המתאים, במקרים רבים: חשבונות נפרדים בתוספת חשבון משותף, בו בני הזוג, מגדירים מראש במשותף, כיצד לחלק את התשלומים והחשבונות, כמה כל אחד מעביר לחשבון המשותף .

מה תהיה תרומתו של כל אחד לחשבון, האם תהיה זהה, או שכל אחד יתרום את חלקו בהתאם לכושר ההשתכרות ?

בחשבון משותף, האחריות משותפת, ולכן חשוב להישאר מעודכנים.

שימו לב, הפרדת חשבונות אינה מגינה בזמן פרידות וגירושין. בתי משפט רואים גם בחשבון על שם אחד מבני הזוג נכס משותף, למעט מקרים של כסף שהושג לפני הנישואים או ניתן בירושה.

לא קיים מודל אחיד שמותאם או נכון לכולם.

הבחירה תלויה, בתפיסות של כל אחד מבני הזוג לגבי כסף. לפני קבלת ההחלטה, כדאי וחשוב להכיר היטב את כל האפשרויות, להיות מודעים לתפיסות השונות של בני הזוג, לדבר עליהן ולנסות לאתר מראש נקודות שעלולות ליצור חיכוך או חוסר הסכמה.

כל עוד ההחלטה תתקבל על ידכם לאחר מחשבה, תיאום ציפיות, שיתוף והגדרת מטרות וקווים אדומים, לא באמת משנה מה תחליטו לגבי הכרעה בין חשבון בנק משותף או חשבונות נפרדים.


רוצים שנשקף ונקבל החלטה במשותף? 

שרית טל מאמנת ויועצת כלכלית בכירה.

מומחית בתכנון, אימון וייעוץ כלכלי למשפחות ועסקים, מרצה ומנחה סדנאות.

בעלת M.B.A בכלכלה וייעוץ. 

מנכ"ל הרבה יותר מפלוס

sarit@talplus.co.il

050-8800530

Call Now Button דילוג לתוכן